Home / Hobby / Extreme couponing in België
Extreme-Couponing

Extreme couponing in België

Naast een hevige concurrentie op de prijzen, maken ook veel bedrijven gebruik van het geven van kortingen via speciale kortingsacties. Veelal gaat het om kortingsbonnen of codes die online of via kranten of folders verspreid worden. Het gebruiken van deze kortingsbonnen kan zeer tijdrovend zijn, maar volgens de extreme couponers betaalt deze inzet zich zeker terug.

Zeker in Amerika is het gebruik van kortingsbonnen zeer populair. Net als in België is het een volkssport om bonnen te gebruiken. Een deel van de Amerikaanse bevolking ziet het echt als topsport en besteed enorm veel tijd om zonder geld te gaan shoppen. Deze extreme praktijken zijn in de populaire televisie show extreme couponing te zien.

Het blijft wonderlijk hoe consumenten voor duizenden dollars aan goederen mee kunnen nemen voor slechts enkele centen.

Deze extreme praktijken gebeuren echter niet alleen in Amerika. Ook in België hebben wij onze eigen bonnenman. Norbert Verswijver is een Belgisch activist die onder veel publieke belangstelling probeert het gebruik van kortingsbonnen en codes aan te klagen. Hij leest zeer goed de kleine letters van een actie en indien hier bijvoorbeeld niet expliciet genoemd is dat kortingen niet cumuleerbaar zijn dan zal hij met een vele bonnen proberende goederen te krijgen. Vervolgens schenkt hij de goederen aan goede doelen.

De afgelopen jaren is hij verschillende keren succesvol geweest. Enkele van zijn successen zijn:

  • 2006 – aankoop van 4 palletten worsten met gratis 4820 kartonnen bierblikjes en terugbetaling via een tombola. (Makro)
  • 2007 – aankoop ter waarde van €6000 aan diepvriesproducten met bonnen en €0.05 (Match Merksem)
  • 2007 – aankoop ter waarde van €48.511 aan elektronica met bonnen en €0.60 (Blokker Antwerpen)
  • 2008 – aankoop ter waarde van €60.000 aan schoenen met bonnen en €1 (Merksem)
  • 2010 – aankoop 500 autoradio’s met bonnen en €500 (€1 per radio) (Media Markt Antwerpen)
  • 2011 – aankoop ter waarde van €200.000 van parket met bonnen en €25. (Home Market Schoten)
  • 2014 – aankoop ter waarde van €1.000.000 tuinmeubelen met 200 bonnen (Blokker Wijnegem)

Ondanks het succes van Norbert, mag het duidelijk zijn, dat België geen tweede Amerika is. In Amerika is het gebruikelijk dat kortingen gecumuleerd mogen worden, terwijl dit in België bijna altijd is uitgesloten. Enkel door fouten in de kleine letters zijn Amerikaanse besparingen mogelijk. Het blijft wel sportief dat veel bedrijven niet moeilijk doen en hun fout toegeven en zodoende Norbert zijn spullen geven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>